مدلسازی اطلاعات ساختمان و واقعیت مجازی - آموزش BIM -

مدلسازی اطلاعات ساختمان و تاثیر آن بر مدیریت زمان و هزینه در پروژه های ساختمانی اهمیت بسزایی دارد. این تکنولوژی در دهه های اخیر توانسته است به خوبی با خواسته ها و توقعات مهندسان و مدیران پروژه های ساختمانی تطابق پیدا کرده و چشم انداز خوبی پیش روی سرمایه گذاران این صنعت قرار دهد. به طوری که عدم اطمینان و داده های غیر قابل کنترل پروژه مانند زمان، هزینه، میزان ضایعات ساختمانی ، ریسک ها ی پروژه و خطرات موجود در فضای کار را پوشش داده و توانسته شرایط یک پروژه ساختمانی را از غیرقابل پیش بینی به قابل مدیریت و کنترل تبدیل نماید.

کاربرد مدلسازی اطلاعات ساختمان بر مدیریت زمان و هزینه یکی از مهم ترین ویژگی های سیستم های BIM می باشد. هم اکنون آموزش BIM جایگاه خوبی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی پیدا کرده است.

موضوع مطلب امروز بررسی مقاله یی در زمینه مدلسازی اطلاعات ساختمان با نام “بررسی پتانسیل کاربرد مدل سازی ساختمان (BIM)در مدیریت زمان وهزینه پروژه ها” می باشد که توسط محققان گروه مهندسی عمران دانشگاه آزاد یزد نوشته شده است.

مشخصات مقاله “بررسی پتانسیل کاربرد مدل سازی ساختمان (BIM)در مدیریت زمان وهزینه پروژه ها”

نام نویسندگان:

ناصر مدیری – دانشجو کارشناسی ارشد مدیریت ساخت دانشگاه آزاد تفت
حمید مهرنهاد – عضو هییت علمی (استادیار)گروه مهندسی عمران دانشگاه فنی ومهندسی یزد

محل انتشار:

کنفرانس عمران,معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام

سال انتشار مقاله:

1397

کد COI مقاله: CAUCONF01_0267

 

مدلسازی اطلاعات ساختمان و واقعیت مجازی - آموزش BIM -
مدلسازی اطلاعات ساختمان و واقعیت مجازی – آموزش BIM –

 

 

توضیحاتی در مورد مقاله “بررسی پتانسیل کاربرد مدل سازی ساختمان (BIM)در مدیریت زمان وهزینه پروژه ها”

یکی از مهم ترین و پر سود ترین صنایع ایران صنعت ساخت و ساز می باشد که توانایی اشتغال زایی بسیار بالایی نیز دارد.مشکلی که در صنعت ساخت و ساز وجود دارد این است که در این صنعت هزینه انجام پروژه ها روز به روز بیشتر می شود و تورم بازار تاثیر مستقیمی بر این صنعت دارد. به همین دلیل مدیریت پروژه‌ها اهمیت بالاتری پیدا می‌کند. بر اساس استاندارد دانش مدیریت پروژه، ما باید پروژه ها را در ده حوزه مدیریت نماییم.( یا تعداد ۱۰ حوزه دانش مدیریتی داریم) که مهمترین آنها مدیریت زمان و هزینه پروژه می باشد.

می توان گفت مدیریت زمان و هزینه با کمک مدلسازی اطلاعات ساختمان، کلیدی ترین ویژگی سیستم های BIM می باشد.

در اینجاست که نقش مدلسازی اطلاعات ساختمان جهت ایجاد یک مدل سه بعدی از یک سازه با تمام جزئیات آن و همچنین با جزئیاتی مانند هزینه و مدیریت زمان در پروژه اهمیت خود را نشان می دهد. در مقاله معرفی شده میزان تاثیر مدلسازی اطلاعات ساختمان در بالا بردن سطح مدیریت زمان و هزینه بررسی شده است و به طور موردی اطلاعات آماری در پروژه ساختمانی در استان یزد ارائه شده است.

 

 

 

 

مدل سازی اطلاعات ساختمان مدلسازی اطلاعات ساختمان
خدمات مدلسازی اطلاعات ساختمان خدمات مدل سازی اطلاعات ساختمان
خدمات بیم خدمات واقعیت مجازی
خدمات BIM خدمات VR
واقعیت مجازی شرکت های BIM
انجام پروژه های BIM گروه BIM

 

 

 

این مطلب را برای دوستانتان بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات BIM پیشنهادی