استفاده از BIM در شبیه سازی و آنالیز نور روز ساختمان - نرم افزار بیم - مقاله bim - مقاله در مورد bim - مقاله در مورد ساختمان سازی -

استفاده از BIM در شبیه سازی و آنالیز نور روز ساختمان یکی از کاربردهای جدید نرم افزار بیم می باشد. که نیازمند ابزارها و کدهای خاص خود است.

یکی از جنبه های مهم طراحی ساختمان، بهینه سازی نور روز می باشد. در حال حاضر ابزارهای شبیه سازی زیادی برای بررسی عملکرد نور روز ساختمان ارائه گردیده اند که عمدتا از محیط های CAD برای طراحی مدل های معماری و سپس تبدیل آن به مدل های نور روز استفاده می کنند.

اما امروزه BIM توانسته کم کم جای خود را در صنایع مختلف باز کند به طوری که مرجعی جهت تبادل داده بین متخصصان و طراحان درگیر در طراحی و ساخت ساختمان ها و سازه ها شده است.

 

نام مقاله بیم: شبیه سازی و تحلیل نور روز مبتنی بر مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM)

 

Building Information Modeling (BIM)-based daylighting simulation and analysis

نام نویسندگان مقاله

Sandeep Kota, Jeff S.Haberl, Mark J.Clayton, Wei Yan

Department of Architecture, Texas A&M University, College Station, TX, United States

ژورنال منتشر کننده مقاله:

Energy and Buildings

Volume 81, Pages 391-403

Impact Factor : 5.879

CiteScore : 10.9

Energy and Buildings (انرژی و ساختمان ها) نام یک ژورنال علمی معتبر بین المللی می باشد که مقالاتی در زمینه مصرف انرژی ساختمان ها را بررسی و منتشر می کند. در این ژورنال شما می توانید نتایج جدید ترین تحقیقات و روش های اثبات شده برای کاهش مصرف انرژی ساختمان در کنار بهبود سطح رفاه ساکنین ساختمان را مطالعه نمایید. مقالات منتشره در ژورنال انرژی و ساختمان ها، هم در sciencedirect و هم در

زمان متوسط بررسی مقالات جدید در این ژورنال 7 هفته بوده و فاصله انتشار مقاله یک هفته تا ده روز می باشد و نویسنده مقاله باید مبلغی بابت داوری و انتشار مقاله مد نظر خود بپردازد.

تاریخ انتشار مقاله بیم:

 

این مقاله در تاریخ  30 آوریل 2014 دریافت شده و  در تاریخ 17 ژوئن 2014،بازبینی شده است.

پذیرش نهایی مقاله در 25 ژوئن 2014، و انتشار آنلاین آن در 3 ژوئیه 2014 بوده است.

 

استفاده از BIM در شبیه سازی و آنالیز نور روز ساختمان

 

 

مقاله پیش رو به طور کلی از نرم افزار بیم برای شبیه سازی عملکرد ساختمان و تجزیه تحلیل نور روز استفاده می کند. به این معنی که سعی دارد ابزار Revit از مجموعه ابزارها و نرم افزار بیم، را با دیگر ابزارهای شبیه سازی نور روز ساختمان، مانند Radiance و DAYSIM ادغام نماید.

در این مقاله یک روش جدید برای ترکیب شبیه سازی نور روز و BIM پیشنهاد گردیده است. در این روش با کمک BIM API، نمونه اولیه شبیه سازی نور روز که با کمک BIM انجام شده است را توسعه داده و رندرها ی روشنایی روز سالانه را از همین طریق بدست آورده است.

 

آموزش BIM ، REVIT، NAVISWORKS در آرسان سرمایه

آرسان سرمایه یکی از شرکت های معتبر با سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات BIM به هم میهنان عزیز می باشد و به پشتوانه همین تجربه با ارزش اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مقدماتی و پیشرفته BIM نموده است. این دوره ها که همزمان امکان همکاری و حضور در پروژه های معتبر و عظیم خصوصی و دولتی را برای کارآموزان و دانشجویان فراهم می نماید، پذیرش محدود و با شرایط ویژه دارد. اگر شما نیز به دنبال حضور در بازار کار از طریق یادگیری مدلسازی اطلاعات ساختمان می باشید می توانید با شماره 09026702126 تماس حاصل نموده و یا از طریق واتس آپ مشاوره رایگان دریافت نمایید.

 

 

 

 

مدل سازی اطلاعات ساختمان

مدلسازی اطلاعات ساختمان

خدمات مدلسازی اطلاعات ساختمان

خدمات مدل سازی اطلاعات ساختمان

خدمات بیم

خدمات واقعیت مجازی

خدمات BIM

خدمات VR

واقعیت مجازی

شرکت های BIM

انجام پروژه های BIM

گروه BIM

این مطلب را برای دوستانتان بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات BIM پیشنهادی