محیط طراحی برای رفع مشکلات معماری فتوولتاییک جنبشی

نام مقاله: Performative design environment for kinetic photovoltaic architecture

نام نویسندگان:

P. Jayathissa, S. Caranovic, J. Hofer, Z. Nagy, A. Schlueter

نام مجله ی منتشر کننده : Automation in Construction
آدرس اینترنتی :  www.elsevier.com/locate/autcon

تاریخ انتشار: سال 2018

صفحات 339 تا 347

محیط طراحی برای رفع مشکلات معماری فتوولتاییک جنبشی

معرفی مقاله:

به طور خلاصه در این مقاله یک محیط طراحی مشابه BIM  معرفی می شود که از طریق آن می توان مشکلات طراحی چند جانبه را در معماری بناهای پیچیده مانند معماری فتوولتاییک جنبشی به خوبی مدیریت کرد و حتی طراحی ای که در یک یا چند ماه انجام می پذیرد، در این محیط، به صورت تعاملی و در چند ساعت طراحی اولیه می گردد.

هدف از این مقاله رفع مشکلات طراحی اجزای پیچیده معماری مانند عناصر معماری جنبشی (Kientic Architectural Elements) از طریق یکپارچه کردن فضای طراحی برای گروه های درگیر می باشد.

در محیط طراحی ارائه شده، تمامی شاخه های مهندسی درگیر در پروژه مانند مهندسی سازه و انرژی، طراحی صنعتی و معماری با هم ترکیب می گردند.

مزایای محیط طراحی ارائه شده

این محیط به کاربر امکان طراحی فرم نما، بررسی و ارزیابی استحکام ساختاری ساختمان ، تجزیه و تحلیل انرژی فضای داخلی و همچنین تجزیه و تحلیل نور ساختمان ، ارائه تصویری از پروژه نهایی و… را می دهد و فرایند طراحی را سرعت می بخشد.

به دلیل پارامتریک بودن این محیط طراحی، گروه های درگیر در پروژه  حین جلسات مختلف می توانند با هم به طراحی بپردازند و نتایج را به سرعت مشاهده کنند و این برخلاف جلسات پروژه سنتی می باشد که در آن تنها به مبادله اطلاعات می پرداختند. و در نهایت طراحات می توانند یک پروژه پیچیده ی چند رشته ای را به راحتی مدیریت کنند. زمان تکرار های طراحی به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

معایب محیط طراحی ارائه شده

البته این محیط طراحی خالی از ایراد نخواهد بود. به طور مثال همانند سیستم های BIM، به یک مدیر نیاز است که نرم افزار را به خوبی بشناسد. زمان رندر و محاسبه در این سیستم بالا خواهد بود و ممکن است که حتی تا 6 ساعت نیز به طول انجامد. که برای رفع آن ابتدا سیستم را با روشهای مهندسی ساده سازی کرده و در نهایت ارزیابی کامل پیچیده انجام خواهد شد.

همچنین باید توجه داشت که خطاهای نرم افزار نیز بر طراحی نهایی می توانند تاثیر منفی بگذارند. به همین دلیل در کنار این سیستم، باید تمامی گروه ها طرح ها و تحلیل های مستقل خود را نیز به طور کامل ارائه دهند.

نتیجه گیری

به طور کلی این سیستم باید برای آن جنبه هایی از پروژه استفاده گردد که مورد مناقشه و تناقض بین گروه های مختلف طراح و سرمایه گذار خواهد بود و جزئیات ساختمان را همچنان می توان به طور مستقل و کلاسیک طراحی نمود و در مراحل پایانی به صورت ایستا به پروژه وارد کرد.

روش هایی این چنینی را می توان در ساخت و ساز هایی که با شاخه های تکنولوژیکی متعددی درگیر هستند، استفاده نمود.

 

 

مدل سازی اطلاعات ساختمان

مدلسازی اطلاعات ساختمان

خدمات مدلسازی اطلاعات ساختمان

خدمات مدل سازی اطلاعات ساختمان

خدمات بیم

خدمات واقعیت مجازی

خدمات BIM

خدمات VR

واقعیت مجازی

شرکت های BIM

انجام پروژه های BIM

این مطلب را برای دوستانتان بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات BIM پیشنهادی