مقایسه 3dmax با دیگر نرم افزارهای bim

کاربرد 3dmax در مدلسازی اطلاعات ساختمان

 

نرم افزار تری دی مکس یکی از محصولات شرکت اتودسک می باشد که بیشترین کاربرد آن در رشته های معماری و جهت مدلسازی های سه بعدی دقیق می باشد. این نرم افزار در زمینه طراحی سه بعدی و انیمیشن سازی یکی از نرم افزارهای بسیار قوی و پیشرفته به حساب می آید که در کشور ما نیز افراد زیادی به طور حرفه ای در زمینه مدلسازی نرم افزار تری دی مکس فعالیت می کنند.

نرم افزار تری دی مکس بعنوان یک نرم افزار صنعتی شناخته می شود که حتی در ساخت انیمیشن، بازیهای رایانه ای ، خلق جلوه های ویژه و… نیز کاربرد دارد.

نرم افزار تری دی مکس چه کاربرد هایی در معماری دارد؟

حتما اصطلاح 3D ARCHITECTURAL VISUALISATION یا همان تصور مجازی سه بعدی را شنیده اید. این اصطلاح به معنای این است که نرم افزار تری دی مکس به معماران و طراحان ابزارهای لازم جهت ساخت مدل سه بعدی سازه را می دهد.

بیشترین کاربردی که نرم افزار تری دی مکس دارد برای مهندسان و معماران می باشد. معماران و طراحان ساختمان به راحتی می توانند نقشه های دو بعدی خود را در محیط اتوکد وارد کرده و مدل های سه بعدی بسیار دقیقی از سازه مورد نظر ایجاد کنند. البته همانطور که می دانید ساخت طرح ها و نقشه های دو بعدی در محیط اتوکد و سپس تبدیل آن به مدل های سه بعدی تنها مختص معماران نمی باشد و بسیاری از صنایع و مهندسان دیگر رشته از این روش جهت ساخت سازه های مد نظر خود استفاده می کنند. اما عمده ترین و گسترده ترین کاربرد نرم افزار تری دی مکس برای معماران می باشد.

اتودسک تری دی مک ،  ابزارهای دید مجازی بسیار پیشرفته ای در اختیار معماران و طراحان قرار می دهند تا طراحی های دقیق، زیبا و با کیفیت بالا از معماری سازه و طراحی داخلی آن تهیه کنند. تا ساختمان مد نظر به زیبایی قابل تصور باشد.

مزایای تری دی مکس در مدلسازی معماری

  • تولید مدل و تصویر نهایی با کیفیت بالا
  • راحتی ایجاد تغییرات در سازه
  • قابلیت اشتراک گذاری نتیجه با مشتریان و سرمایه گذاران

 

آیا نرم افزار تری دی مکس از دیگر نرم افزارهای BIM مانند رویت بهتر است؟

 

در واقع نرم افزار تری دی مکس برای تهیه تصاویر با کیفیت بالا از مدل سه بعدی سازه استفاده می شود. شما می توانید به راحتی مدل های ساخته شده در نرم افزار رویت را در نرم افزار تری دی مکس import کنید تا تصاویر با کیفیت از مدل شبیه سازی شده سازه ایجاد کنید.

 

این مطلب را برای دوستانتان بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات BIM پیشنهادی