آموزش مدلسازی درب متحرک در نرم افزار 3ds max%خدمات vr% طراحی داخلی با واقعیت مجازی یا VR% دکوراسیون داخلی با واقعیت مجازی یا VR% مشاهده و انتخاب متریال مورد نظر با واقعیت مجازی یا VR% مشاهده پلان و موقعیت پذیری با واقعیت مجازی یا VR%

تری دی مکس یکی از نرم افزارهای معماری می باشد که به شما امکان مدلسازی سه بعدی و ساخت انیمیشن را می دهد. نرم افزار تری دی مکس نه تنها در معماری بلکه در صنعت ساخت انیمیشن و گیم به کار می رود.

در آموزش امروز ساخت یک مدل سه بعدی را به شما آموزش می دهیم و در قسمت های بعدی نحوه ی متحرک سازی و ساخت انیمیشن آن را خواهید آموخت. بنابراین این آموزش شامل هم مدلسازی و هم حرکت اجسام می شود. سطح این آموزش برای افراد مبتدی می باشد و یادگیری آن حدود یک ساعت وقت می برد.

 

سرفصل هایی که در آموزش امروز خواهید آموخت

 

  • شناخت محیط نرم افزار تری دی مکس
  • نحوه ساخت اشیا در تری دی مکس
  • نحوه حرکت دادن اشیا در تری دی مکس
  • pivot points  و snap برای چیدمان اشیا در کنار هم
  • نحوه ارتباط اشیا با سلسله مراتب انیمیشن سازی
  • و در نهایت نحوه ادغام فایل ها با یکدیگر را خواهید آموخت.

 

اهداف آموزش

در پایان این آموزش شما خواهید توانست :

  • شناخت محیط کاربری نرم افزار 3ds Max
  • ساخت درب چرخان با استفاده از یک مجموعه استفاده از اشیاء اولیه و AEC
  • اعمال متریال و بافت روی اشیاء
  • متحرک سازی درب های صحنه با استفاده از تبدیل چرخش
  • ادغام چند صحنه از فایل های مختلف

 

. مدلسازی محور چرخش درب گردان

 

شما باید با استفاده از ابزار سیلندر، یک قطب مرکزی ایجاد کنید که توپی برای درب گردان می باشد.

در مرحله اول ابتدا واحد ها و نقاط snap را تنظیم کنید و سپس یک لایه جدید برای شی یی که می خواهید بسازید ، ایجاد کنید.

 

تنظیم مقیاس ها در نرم افزار تری دی مکس

 

برای مدلسازی در نرم افزار تری دی مکس ، مقیاس را به جای تنظیم پیش‌فرض Generic Units در 3ds Max، یک اندازه‌گیری در دنیای واقعی تنظیم کنید.

ابتدا در نوار منو گزینه Customize Units Setup را انتخاب کنید. سپس شما پنجره Units Setup را مشاهده می کنید.

شما می توانید در بخش Display Unit Scale، واحد مد نظر خود را انتخاب کنید.

شما می توانید از واحد US Standard یا از واحد Feet w/Decimal inches استفاده کنید. دقت کنید که واحد انتخابی شما بر اندازه و دقت مدل نهایی تاثیر می گذارد و شما باید بتوانید مدل هایی مشابه سازه های دنیای واقعی در نرم افزار تری دی مکس بسازید.

نکته:

System Unit Setup را تغییر ندهید. این بخش فقط برای بازنشانی واحد سیستم به تنظیمات پیش‌فرض (اینچ) پس از بارگیری فایلی که از واحد سیستم دیگری استفاده می‌کند، باید تغییر کند، یا اگر روی فایل‌هایی کار می‌کنید که بسیار بزرگ یا بسیار کوچک هستند که مقادیر به درستی در آن ظاهر نمی‌شوند.

اکنون، وقتی شئ خاصی را می‌سازید، اندازه‌های آن در پنل ها و پنجره ها با اعداد و واحد های آشنای دنیای واقعی نمایش داده می‌شود.

اگر شما در حین انجام پروژه یا پس از اتمام آن واحد های اندازه گیری را تغییر دهید، قطعا در مدیریت پروژه به مشکل خواهید خورد و بسیاری از بخش ها از نظم طراحی خود خارج خواهند شد.

 

در مرحله بعد به تنظیمات شبکه و snap اضافه خواهید کرد.

 

تنظیم snaps:

 

این مطلب را برای دوستانتان بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات BIM پیشنهادی