جریان حرکت افرادی که از یک مکان تفریحی یا تجاری بازدید می کنند و افرادی که ساکن این مکان هستند، بر نحوه ساخت سازه تاثیر گذار است. الگو های حرکتی را می توان با کمک تکنولوژی واقعیت مجازی پیاده سازی کرد تا مشکلات چیدمان فضا و نقشه ها شناخته شده و قبل از ساخت سازه این مساله با در نظر گرفتن هدف سازه و کاربرد آن به بهینه سازی فضا کمک می کند.

 

نام مقاله در مورد بهینه سازی فضا با کمک واقعیت مجازی و شبیه سازی کاربرد سازه

 

Trace analysis using Wi-Fi probe positioning and virtual reality for commercial building complex design

 

تجزیه و تحلیل ردیابی با استفاده از موقعیت یابی پروب Wi-Fi و واقعیت مجازی برای طراحی مجتمع تجاری ساختمان

 

نام نویسندگان مقاله

Hongyu Wan 1, Siyu Wang 2, Jiachun Du 3, Li Li 4, Jing Zhang 5

نام ژورنال منتشر کننده مقاله مدلسازی اطلاعات ساختمان و واقعیت مجازی

 

Automation in Construction

Volume 153, September 2023, 104940

خلاصه مقاله

 

مراکز شهری بعنوان محلی برای تجمع انسانی و عبور و مرور افراد زیاد در نظر گرفته می شوند که افرادی که این پروژه ها را تقبل می کنند باید بتوانند جریان حرکت افراد را به خوبی مدیریت نمایند. به همین دلیل روش های ساخت سازه سنتی در این مساله به هیچ و جه کاربرد ندارد و تنها با کمک شبیه سازی حرکت افراد ، مدلسازی اطلاعات ساختمان و واقعیت مجازی می توان بهترین طراحی و چیدمان را متصور شد.
بهینه سازی فضا در ساز های قدیمی با کمک کاوشگر جریان حرکت افراد در زمان واقعی و ارزیابی الگو های حرکت فعلی، استفاده از واقعیت مجازی و بهینه سازی چیدمان فضا امکان پذیر است. در این ورش با کمک سیستم موقعیت یابی که به شبکه اینترنت متصل است، ورودی ها و راهرو های اصلی مدیریت شده و در صورت لزوم چیدمان بهینه تری با کمک امار گیری ها ، شبیه سازی واقعیت مجازی و مدل سازی سازه پیشنهاد می شود.
در نتیجه طراحی مبتنی بر داده باید جایگزین طراحی های سنتی شده و حین ساخت سازه یا در صورت نیاز ایجاد تغییر در سازه، از داده هایی که حرکت و رفتار افراد و میزان تجمع در هر نقطه را شبیه سازی می کند استفاده نمود.

 

این مطلب را برای دوستانتان بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات BIM پیشنهادی