بررسی مدلسازی اطلاعات ساختمان در اتحادیه اروپا

در حال حاضر صنعت معماری، مهندسی ، ساخت و ساز و بهره برداری AECO در پروژه های ساختمانی، چالش هایی دارند که گاها سبب ضرر و خسارت نیز برای جبران اشتباهات می شوند. بعنوان مثال محاسبات در مورد بهره وری انرژی، هزینه های پروژه ، پایداری، کاهش منابع، رفاه کاربران نهایی و ساکنین سبب مشکلات و پیامد های بعدی در حین اجرای پروژه می شود. اما تجربه استفاده از فناوری های جدید مانند مدلسازی اطلاعات ساختمان و واقعیت مجازی توانسته کنترل کاملی بر جنبه های مختلف پروژه ایجاد کند که می تواند از خسارات و هزینه های اضافی جلوگیری کند.

هم اکنون با ورود علم اقتصاد به انقلاب دیجیتال و داشتن نقش اساسی در پیشرفت صنایع مختلف سبب شده که معیارهای بهره وری ، سود و محاسبه زیان بسیار اهمیت بیشتری در صنایع مختلف پیدا کرده است. BIM توانسته روش ساخت و ساز را سریعترو کارآمد تر کرده و مدیریت ساخت و ساز را بسیار آسان تر و قابل پیش بینی تر کند که خود استرس مدیریت پروژه را به حداقل می رساند. و همچنین کار مجدد و اشتباهات ساخت و ساز را کاهاش می دهد. مدل ارائه شده توسط BIM با کمک تکنولوژی واقعیت مجازی درک ملموس تری از پروژه ایجاد می کند که در کل طول عمر پروژه از طراحی تا تخریب استفاده می شود و به همه ذینفعان پروژه کمک می کند که به صورت مشترک و هماهنگ کار کنند.

 

نام مقاله:

Building Information Modelling adoption in the European Union: An overview

پژوهشی

نام نویسندگان مقاله:

انتشار در ژورنال تخصصی:

Journal of Building Engineering

تاریخ انتشار مقاله:

Volume 25, September 2019, 100777

 

خلاصه مقاله بررسی مدلسازی اطلاعات ساختمان در اتحادیه اروپا:

 

یکی از پیشرفت های تکنولوژی در قرن اخیر ظهور مدل سازی اطلاعات ساختمان بوده که به شدت صنعت معماری، مهندسی، ساخت و ساز و بهره برداری (AECO) را به صنعت آینده تبدیل نموده است و توانسته پیشرفت های نرم افزاری و سخت افزاری را در جهت بهبود سطح زندگی افراد به کار ببرد. این صنعت به شهرهای آینده و شهرهای هوشمند کمک خواهد کرد که خدمات بهتری به ساکنین خود ارائه دهند. اما مشکل اصلی در راه پیشرفت این صنعت و پیاده سازی جدیدترین تحقیقات در این زمینه، پذیرش مهندسان ، پیمانکاران و سرمایه گذاران صنعت AECO می باشد که بیشتر به دلیل تغییر روش انجام کارها می باشد.

در این مقاله شکاف ها و مشکلات پذیرش صنعت BIM در بین 28 کشور اتحادیه اروپا بررسی شده است. و برای این کار دو روش خاص اتخاذ شده است: اولین روش بررسی داده های ثانویه و ادبیات سیستماتیک آن ها که توسط پروژه های فعلی کمیسیون اروپا تامین می شوند است. که این پروژه ها باعث تقویت پذیرش BIM می شوند.

دومین روش داده های اولیه با کمک انتشار یک پرسشنامه جهت طبقه بندی ابتکارات BIM و موانع موجود در پذیرش این تکنولوژی را از طریق این داده ها بررسی نموده است.

این کشور ها به 4 سطح تقسیم شده اند، از پذیرندگان اولیه BIM تا کشورهای بدون برنامه برای استفاده از مدلسازی ها و شبیه سازی نرم افزارهای BIM. همچنین حدود 20 مانع پذیرش در بین این کشور ها لیست شده است. موانع دیگری نیز وجود داشته است که قبلا توسط پذیرندگان اولیه برطرف شده است.

در نهایت اینکه هدف اصلی این مقاله ایجاد ارزیابی تفاوت های پذیرش BIM در نقاط مختلف اتحادیه اروپا جهت یکسان سازی استانداراد اروپایی در مورد BIM می باشد.

روش انجام تحقیق

برای انجام این تحقیق ابتدا به کمک پرسشنامه داده های اولیه جمع اوری شده و سپس بررسی سیستماتیک دانشگاهی انجام شده و اسناد رسمی کمیسیون اروپا بعنوان اطلاعات تکمیلی به پروژه اضافه گردید. تمرکز این مقاله 28 کشور اروپایی و عضو اتحادیه اروپا می باشد.

کلمات کلیدی:

شبیه سازی سازه های ساختمانی – مدلسازی اطلاعات ساختمان – خدمات BIM – شرکت BIM  – 

 

 

 

 

مدل سازی اطلاعات ساختمان

مدلسازی اطلاعات ساختمان

خدمات مدلسازی اطلاعات ساختمان

خدمات مدل سازی اطلاعات ساختمان

خدمات بیم

خدمات واقعیت مجازی

خدمات BIM

خدمات VR

واقعیت مجازی

شرکت های BIM

انجام پروژه های BIM

این مطلب را برای دوستانتان بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات BIM پیشنهادی