پلتفرم و نرم افزار BIM یکپارچه جهت افزایش عمر ساختمان%خدمات vr% طراحی داخلی با واقعیت مجازی یا VR% دکوراسیون داخلی با واقعیت مجازی یا VR% مشاهده و انتخاب متریال مورد نظر با واقعیت مجازی یا VR% مشاهده پلان و موقعیت پذیری با واقعیت مجازی یا VR%

آمار نشان می دهد که 50 درصد انرژی مصرف شده و یک سوم ضایعات تولید شده سالانه د ر اروپا، را صنعت ساخت و ساز انجام می دهد. 40 درصد مصرف انرژی اتحادیه اروپا و 36 درصد گاز های گلخانه ای نیز آلودگی تولید شده از ساختمان ها می باشد.
اما از یک سو 10 درصد تولید ناخالص داخلی در کشور های عضو اتحادیه اروپا و 25 میلیون نفر اشتغال از صنعت ساختمان سازی می باشد. که خود آمار قابل توجهی است.

پلتفرم و نرم افزار BIM یکپارچه جهت افزایش عمر ساختمان یکی از نیازهای روز افزون مهندسان و معماران می باشد. یک نرم افزار یا پلتفرم که بتواند از داده های بدست آمده از مدل سازی اطلاعات ساختمان و واقعیت مجازی ، میزان استاندارد های رعایت شده ، مشکلات و چالش های پیش رو را اندازه گیری کند و به افزایش طول عمر ساختمان نیز کمک کند رویای همه مهندسان ساختمان می باشد.

 

نام مقاله

 

Enhancing whole building life cycle assessment through building information modelling: Principles and best practices

نام نویسندگان مقاله
Egle Klumbyte a, Phoebe-Zoe Georgali b, Paulius Spudys a, Effrosyni Giama c, Lina Morkunaite a, Darius Pupeikis a, Andrius Jurelionis a, Paris Fokaides
نام ژورنال منتشر کننده مقاله

Energy and Buildings

انرژی و ساختمان یک ژورنال دسترسی باز بین المللی می باشد که به طور کاملا تخصصی به بحث بهره وری انرژی در ساختمان می پردازد.

 

کلمات کلیدی : مدلسازی اطلاعات ساختمان (بیم ) – چرخه عمر ساختمان – نرم افزار BIM – سطوح BIM –

Industry 4.0

 

خلاصه مقاله : ارزیابی میزان بهبودی چرخه عمر ساختمان با کمک BIM

 

با افزایش استفاده از ابزارهای Industry 4.0 برای ارزیابی ساختمان ها و دیجیتالی شدن محاسبات و برنامه ریزی ها ، دیجیتالی شدن ارزیابی عملکرد انرژی سازه اجتناب نا پذیر خواهد بود. هرچه آگاهی ما از عملکرد زیست محیطی ساختمان جامع تر و کامل تر باشد، نیاز به نرم افزارهای محاسباتی بیشتر خواهد بود.
در حال حاضر مساله حفظ منابع طبیعی و افزایش بهره وری انرژی تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد اتحادیه اروپا می گذارد. سیاست های ساختمان سازی قدیمی به شدت آلودگی و تخریب محیط زیست را افزایش داده و مصرف منابع طبیعی بسیار بالایی داشته است که هم اکنون با کمک تحقیقات آکادمیک و افزایش آگاهی کشورهای عضو اتحادیه اروپا هدف خود را بر اقتصادی با منابع کار آمد، کاهش هزینه ها و کاهش کربن تولید گذاشته اند.

گروه پژوهشی فیزیک ساختمان چالش های مختلفی برای افزایش پایداری ساختمان های مدرن در مقابل خود دارد. یکی از اهداف این گروه دستیابی به عدم تولید کربن می باشد. به همین دلیل یک رابط برنامه نویسی کاربردی برای ارزیابی چرخه عمر ساختمان با کمک داده های بدست آمده از مدل سازی اطلاعات ساختمان BIM ارائه شده است. و اعتبار سنجی آن با کمک نرم افزار های تجاری انجام می شود.
در نتیجه یک پلتفرم پایگاه داده یکنواخت برای BIM-LCA ایجاد شده و اطلاعات زیست محیطی مکانی که سازه در آن واقع شده است نیز به آن اضافه می گردد. این مقاله به مهندسان کمک می کند که استاندارد های ساختمان های سبز و پایدار را منطبق با آب و هوای اروپا رعایت کنند.

 

محدودیت های نرم افزار BIM ارائه شده

این نرم افزار نتوانسته از داده های مکانی و اطلاعات جغرافیایی بعنوان اطلاعات تکمیلی استفاده کند. در حالی که نتایج بسیار بهتر و دقیق تری با افزودن داده های جغرافیایی، انرژی محیط و اطلاعات مکانی سازه می توان گرفت.
افزودن قابلیت های مبتنی بر مکان در این رابط کاربی می تواند طیف وسیعی از امکانات و پیشرفت ها را برای برنامه نویسان ممکن سازد و پتانسیل های توسعه سازه در آینده را نیز می توان از طریق همین اطلاعات به نرم افزار اضافه نماید.

 

این مطلب را برای دوستانتان بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات BIM پیشنهادی