اهمیت BIM ,برای پیمانکاران چیست؟

فناوری بیم در صنعت ساختمان توانسته صرفه جویی در زمان و هزینه را به ارمغان بیاورد. در اختیار داشتن یک مدل ساختمانی دقیق به تمام اعضای پروژه در انجام وظایفشان کمک می کند. برنامه ریزی ها بهینه تر و با دردسرکمتری اجرا می شوند. خطاها و تعارضات به حداقل می رسد.برای پیمانکار ساختمان مدل از پیش تهیه شده فرصتی جهت مطالعه اولیه روی انچه باید ساخته شود، چگونه و با چه برنامه ریزی یی ، ایجاد میکند.

اما مساله این است که هرچقدر پیمانکار طریعتر در پروژه مشارکت کند و در جریان فرایند طراحی و برنامه ریزی پروژه قرار داشته باشد ، پتانسیل استفاده از مدلسازی اطلاعات ساختمان نیز افزایش می یابد.

همکاری پیمانکاران در فراید بیم، مزایایی نصیب سازمان و شرکت پیمانکار در سطح صنعتی می کند. همچنین پیمانکاران و مالکان بهتر است، پیمانکاران فرعی و تولید کنندگان را نیز در این فرایند مشارکت داده و از دانش ان ها نیز در برنامه ریزی ها ی خود بهره ببرند.

در رویکرد سنتی ساخت سازه های عظیم از مراحلی همچون طراحی – مناقصه یا پیشنهاد- و ساخت، از دانش پیمانکاران در مرحله طراحی استفاده نشده و در نتیجه دست پیمانکار در مرحله ساخت بسته می شود یا محدودیت های زیادی دارد.

 

این مطلب را برای دوستانتان بفرستید

یک پاسخ

  1. با سلام و درود بنده قصد داشتم که یک دوره مدل سازی اطلاعات ساختمان بگذرونم ولی نمی دونم که سطح آموزش های شما تا چه حدی هست؟ و بعد از پایان دوره به چه سطحی از مهارت می رسیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات BIM پیشنهادی