یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با نرم افزار رویت دارند، جذاب نبودن نماهای رویت می باشد. بنابراین همه از نرم افزارهای دیگری برای بهتر کردن نماهای بدست آمده از نرم افزار رویت استفاده می کنند. و یا از نمای پرسپکتیو استفاده می کنند.

این مساله سبب می شود که شما برای ارائه دیزاین و طراحی خود باید زمان بیشتری را صرف کنید. اما برای بهبود نماهای بدست آمده از نرم افزار رویت، می توان چند کار جزئی انجام داد و ما امروز چند گزینه جدید برای بهتر کردن نماهای رویت شما آماده کرده ایم.

این ترفند ها هرچند ساده به نظر می آیند ولی می توانند تاثیر بسیار زیادی بر نمای طراحی شده داشته باشند.

 

بهتر کردن نمای رویت با چند ترفند ساده

 

  • از فونت هنری و زیبا استفاده کنید. فونت زیبا و متن مرتب در ارائه شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

بهتر کردن نمای رویت با چند ترفند ساده استفاده از سایه ها در رویت 1 1 مهندسین مشاور BIM آرسان سرمایه - شرکت bim - مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM و واقعیت مجازی VR - ارائه دهنده خدمات BIM در ایران - انجام پروژه های مدل سازی اطلاعات ساختمان - آموزش BIM - آموزش REVIT - آموزش Navis

  • از هایلایت کردن برای ایجاد جذابیت در ارائه خود استفاده کنید.
  • عمق ، پرسپکتیو و سایه استفاده کنید. سایه ها باعث ایجاد جذابیت بیشتر شده و قطعا پس از افزودن سایه تفاوت آن را با حالت بدون سایه متوجه می شوید. سایه می تواند حالت سه بعدی ایجاد کند و به تصویر عمق دهد. پرسپکتیو نیز تکنیک دیگری می باشد که حالت سه بعدی تصویر را نمایان کرده، اندازه ها و تفاوت اندازه اشیا را بیشتر نشان می دهد. که این مساله در نشان دادن مهارت و ارائه حرفه ای تر به شما کمک می کند.
بهتر کردن نمای رویت با چند ترفند ساده
بهتر کردن نمای رویت با چند ترفند ساده
  • ambient shadow: از تکنیک ambient shadow یا سایه محیطی استفاده کنید تا تاثیر بیشتری در نمایش حجم و بعد در تصویر داشته باشید.
  • استفاده از خطوط ترسیمی: خطوط ترسیمی یا همان طراحی دستی بسیار هنرمندانه و زیبا هستند. در نرم افزار رویت با استفاده از گزینه sketchy lines می توانید به یک چنین نمایی دست پیدا کنید.
  • از line extension برای داشتن نمای متفاوت و بهتر استفاده کنید.
  • اگر از گزینه خطوط دستی و ترسیمی (Sketchy Lines) استفاده می کنید، با کمک گزینه Smooth Anti-aliasing می توانید خطوط و طراحی نرم تر و زیباتری داشته باشید.
  • بجای ابزار های پیش فرض از ابزارهای گروه دوبعدی استفاده کنید.
  • برای نمای پلان ها و ارتفاعات و همچنین بک گراند ها می توانید از تصاویر نیز کمک بگیرید.

 

این مطلب را برای دوستانتان بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات BIM پیشنهادی