امنیت ساختمان در دنیای مدرن و با پیشرفت روش های مختلف امنیتی و ضد امنیتی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. از درب های ضد سرقت، انواع دوربین، چشمی های هوشمند تا نگهبان ساختمان برای معمولی ترین ساختمان های مسکونی تا انواع گاو صندوق، قفل های رمزدار هوشمند ، دوربین های مدار بسته و دیگر تمهیدات  امنیتی خاص برای ساختمان های اداری : روش های تامین امنیت ساختمان زیادی در دنیا وجود دارد. اما از همه این روش ها بهتر کنترل امنیت ساختمان با به کاربردن BIM و استفاده از محدودیت های ساختمانی است که می توان گفت یک سازه را غیر قابل نفوذ کرده و تمامی روش ها و مسیر های دسترسی یا نفوذ اطلاعاتی به ساختمان را خواهد بست.

 

نام مقاله

 

A policy model for access control using building information models

نام نویسندگان مقاله

 

Nimalaprakasan Skandhakumar, Jason Reid, Farzad Salim, Ed Dawson

 

نام ژورنال منتشر کننده مقاله

 

International Journal of Critical Infrastructure Protection

Volume 23, December 2018, Pages 1-10

 

خلاصه مقاله روشی قانونمند برای کنترل دسترسی با استفاده از مدل اطلاعات ساختمان

 

تامین امنیت ساختمان یکی از اهداف مدل سازی اطلاعات ساختمان است که با کمک مدل دقیق داده های سازه دسترسی افراد به فضاهای مختلف را کنترل می کنند. این نوع کاربرد مدلسازی اطلاعات ساختمان شرایط و الزاماتی جهت پیاده سازی دارد و خط مشی های اختصاصی خود را مستلزم می باشد.

در مقاله کنون یک زبان خط مشی جدید با انواع داده خاص خود و عملکرد های در نظر گرفته شده برای BIMبر اساس مشخصات IFC سازه پیشنهاد شده است که نام آن را BIM-XACML نامیده اند.

این مطلب را برای دوستانتان بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات BIM پیشنهادی